WIERNY ZASADOM  -  SKUTECZNY W DZIAŁANIU!
 
.
<<
MIROSŁAW ZDANOWICZ
Radny Miasta Gdańsk
STRONA GŁÓWNA    GALERIA ZDJĘĆ  FACEBOOK KONTAKT
Budowa tunelu pod Martwą Wisłą zakończona!
Zakończyła się budowa tunelu pod Martwą Wisłą. W tej chwili trwają ostatnie odbiory tej inwestycji. Nie wyznaczono jeszcze oficjalnej daty otwarcia tunelu dla ruchu, ale już dziś zapraszamy wszystkich mieszkańców na "dzień otwarty tunelu" 23 kwietnia.



Budowa Tunelu pod Martwą Wisłą to gigantyczne przedsięwzięcie - jedyne tego rodzaju w Polsce. Dwu-tunelowy fragment Trasy Słowackiego o długości całkowitej 1,4 km przebiega pod Wisłą na głębokości w swym najniższym miejscu prawie 35 m. Każdy z tuneli ma po dwa pasy ruchu. Tunel wykonany został metodą drążoną, za pomocą maszyny wiercącej TBM (Tunnel Boring Machine). Specjalna maszyna do drążenia tunelu została wykonana w miejscowości Schwanau w Niemczech. Stamtąd, w częściach, drogą morską i lądową przetransportowana została do Gdańska. Jej największe elementy przypłynęły na  holenderskim statku Deo Volente w październiku 2012 roku.


Od strony zachodniej wlot do tunelu znajduje się w okolicy ul. Wielopole, od wschodniej w okolicy ul. Kujawskiej. Tunel nie tylko łączy gdańską Letnicę z rejonem Westerplatte i Portem Północnym. Jest też najważniejszym elementem Trasy Słowackiego, która wraz z Trasą Sucharskiego stanowi tzw. "ramę komunikacyjną" Gdańska. Koszt budowy odcinka tunelowego to 885 mln zł.


- Z tunelu zapewne skorzystają mieszkańcy Gdańska jadący w kierunku Elbląga i Warszawy. Pozwoli on też odciążyć nieco drogi w centrum miasta i wpłynie na rozwój funkcji portowych i logistycznych w okolicach Portu Północnego - powiedział prezydent Gdańska Paweł Adamowicz podczas prezentacji tunelu dziennikarzom, która odbyła się w środę 6 kwietnia.


Prezydent Adamowicz zaprosił też na "dzień otwarty tunelu" - 23 kwietnia podczas specjalnego festynu tunelem przejadą rowerzyści, następnie przebiegną nim biegacze i przespacerują się piesi.